Van El Calafate naar Puerto Natales - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu Van El Calafate naar Puerto Natales - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu

Van El Calafate naar Puerto Natales

Door: marjan en frits

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Frits

12 November 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo lieve mensen,
Weer even een berichtje, nu vanuit Chili. Na twee prachtige dagen, waarin we waanzinnige ijsbergen en gletsjesrs gezien hebben. De eerste dag hebben de bekendste gletsjer van Argentinië bezocht, de Perino Moreno. Echt een geweldige muur van ijs, met een lengte van 12 km. die eindigt in het meer van Argentino. De verschillende kleuren blauw zijn prachtig, bijna niet vast te leggen op foto en film. We hebben er gevaren en gewandeld. Zo blijf je wel lekker in beweging. Vrijdag een rondvaart gemaakt langs nog drie gletsjer, allemaal verschillend en allemaal indrukwekkend.
Het stormt in deze omgeving wel, maar de temperatuur is goed te doen. Vooralsnog hebben we nog geen vrieskou gehad. 12/15 graden is goed te doen. In ieder geval kunnen we na de excursies nog heerlijk op het terras een biertje drinken. Het blijft tobben.
Vandaag met de bus naar Puerto Natales. Een rit van ongeveer 270 km. Het rijdt lekker door. Het landschap verandert beetje bij beetje. De ruige rotsen en het kale landschap maken plaats voor groene, meer liefelijke heuvels. Weiden vol lammetjes en kalveren, het lijkt hier wel voorjaar :-).
Bij de grens bij Chili hebben we wat oponthoud, twee bussen tegelijkertijd, paspoorten stempelen, koffers controleren. Al met al ben je zo´n twee en half uur mee kwijt. Gelukkig is het dan nog maar 13 km. naar het hotel. Het is dan inmiddels half 4, niet gek 7 uur voor 270 km.
Het hotel is prima, al stoken ze je hier ook de tent uit. Het is overal zo ontzettend warm binnen, dat je in je bikini wilt gaan zitten typen. Net heer lijk vis gegeten en nu maar een borreltje.
Morgen gaan we naar Parc Torres del Paine.
Jullie horen weer snel van ons.

• 13 November 2011 - 08:31

Nanny En Peter:

Zo te lezen valt ons oponthoud bij de grens dan erg mee. Geniet lekker van jullie vakantie.
    Lieve groeten Nanny en Peter

• 13 November 2011 - 11:04

Nel En Wim:

Leuk dat je het goed naar je zin hebt zo te lezen vervelen jullie je niet.
    Geniet er van.
    Gr. Wim en Nel.

• 15 November 2011 - 14:34

Jezusje:

Lekker fris koud en afwisselend bij jullie, hier lekker fris koud minder afwisselend maar wel nog steeds zon.
    Veel plezier met z'n allen.

• 15 November 2011 - 15:38

Kees En Margriet:

Natuurlijk volgen ook wij jullie
    op deze reis door zuid-amerika.
    Vorig jaar hebben kees z'n zus en
    zwager een dergelijke reis gemaakt,
    dus het komt ons soms bekend voor.
    We wensen jullie alle goeds en
    wie weet wat voor mooie beelden
    jullie ons nog kunnen laten zien.

• 16 November 2011 - 12:32

Netty:

Jaaaaaaaaaaaaaaaa heb jullie gevondennnnn!
    Fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben!
    Hier alles z'n gangetje. Geniet maaar lekker kus van TANTE whahahaahh