Torres del Paine en Vuurland - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu Torres del Paine en Vuurland - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu

Torres del Paine en Vuurland

Door: marjan en frits

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Frits

18 November 2011 | Argentinië, Buenos Aires

Hallo lieve mensen, op dit moment zijn we weer terug in B.A. naar een bezoek aan Torres del Paine en Vuurland.
Het bezoek aan Torres del Paine is geweldig, alleen wil het weer niet erg mee werken. Het is de bedoeling dat we in de ochtend een paar (korte) wandelingen gaan maken. In eerste instantie bezoeken we een grot waar heel lang geleden de overblijfselen zijn gevonden van de "Milodon", een beest dat een beetje leek op "Sid" uit Ice Age. Interessant verhaal en het weer is nog redelijk. Als we vervolgens stoppen om een wandeling te maken, gaat het werkelijk stortregenen en de wind is toegenomen tot stormkracht. We worden nat tot op onze onderbroek, maar ach het is een prachtig uitzicht. Na de lunch nog een wandeling naar het strand, naar de voet van de gletsjer. Een prachtig uitzicht op ijsbergen die van de gletsjer afgebroken zijn. Ook liggen er grote stukken ijs op het strand. Gelukkig is het inmiddels droog geworden.Met de bus terug naar het hotel. De volgende dag naar op naar Vuurland, een rit van 660 km. De reis duurt in totaal 11 uur. We hebben 2,5 uur oponthoud bij de pont, omdat deze niet vaart vanwege windkracht 9. Maar we overleven het. Om half 10 komen we moe aan in Ushuaia. Het is daar gezellig. We besluiten toch nog wat te eten, maar eigenlijk zijn we er te moe voor.
Woensdag staan we geboekt voor twee excursies. Eerts eenprachitge wandeling in het Nationaal Park. Als we uit de bus stappen kunnen we alleen maar met open mond kijken naar de weerspiegeling van de besneeuwde bergen in het spiegelgladde meer. Het is windstil en wij zijn alleen. Geweldige wandeling met een heel leuke gids. In de middag gevaren op het Beagle kanaal. Veel vogels en zeeleeuwen gespot en natuurlijk de meest zuidelijke vuurtoren van de wereld gefotografeerd.
De volgende dag gaan we wandelen met pinguins. Eerst met een zodiac naar het eiland en dan daar een uur rondbrengen met deze leuke beesten.
Vandaag naar BA gevlogen waar we een nacht blijven. Morgen weer door. We houden jullie op de hoogte. Hier is het 25 graden op dit moment. Heerlijk na de kou in Vuurland.
Veel liefs.

• 18 November 2011 - 22:39

Kristel:

heeey,
    Super jullie verhalen lekker genieten hoor! helaas van het weer maar dat mag hopelijk de pret niet drukken temperatuur is goed!
    En heeeeeel veel foto s maken he!

veel liefs kris

• 19 November 2011 - 14:06

Koos En Henny:

het klinkt allemaal niet verkeerd..........en wat vermoeiend kan genieten dan zijn he..........!
    nog fijne dagen daar.

EN WIJ ZIJN NIET JALOERS!!
    Liefs en Poot!

• 21 November 2011 - 15:03

Jezusje:

Het zijn wel afstanden zeg, maar veel reizen is veel zien, dus vooruit maar.Geniet ervan.Hier is het weer nog steeds prima, wel een beetje frisser, al een aantal dagen mistig maar nog steeds droog. Milou had een mooi rapport en Ronald is een weekje weg met school. Om wat bedrijven te bezoeken en tussendoor natuurlijk een brouwerijtje. Rondje via Groningen, Duitsland, Geleen en terug. En met Ma gaat het ook prima. x x

• 21 November 2011 - 22:03

Sander Van 't Verlaa:

Ik ben nu 2 weken terug uit Australie en ik vond het niet erg weer terug te zijn. Maar als ik jullie verhaal lees over Vuurland, gaat het kriebelen. Prachtige landschappen en wandelen met pinguins.
    Jammer dat het weer tegenzat. Dan is warm weer toch lekkerder,
    Nog veel plezier de laatste 9 of 10 dagen.
    Tot ziens in Brielle