Terug naar de kust in Midden Patagonie - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu Terug naar de kust in Midden Patagonie - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu

Terug naar de kust in Midden Patagonie

Door: marjan en frits

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Frits

21 November 2011 | Argentinië, Puerto Madryn

Hallo allemaal,
hier zijn we alweer. Na het warme BA terug naar Patagonie. We vliegen naar Trelew, vandaar is het nog maar een drie kwartier met de bus naar Puerto Madryn. We hebben geluk dat onze vlucht op tijd vertrok. Gisteren (vrijdag) waren alle vluchten vervallen in verband met de uitbarsting van de vulkaan in Chili. Deze braakt al maanden aswolken de lucht in, en bij een verkeerde wind wordt er dus niet gevlogen. Puerto Madryn is een gezellig havenstadje, maar ja ook hier is het weekend en de meeste winkels dus gesloten. Ach met een wandeling langs de boulevard breng je de dag ook wel rond. Het is hier wat frisser dan in BA, zo rond de twintig graden, al lijkt het hier net Nederland, erg wisselvallig. Ook hier hebben we weer een lekker vol programma. Zondag naar het schiereiland Valdez, waar we zee olifanten en pinguins gaan bekijken. Beetje teleurstellend dat het pad naar het strand voor een groot gedeelte is weggespoeld en we niet naar beneden kunnen/mogen. Dan is het strand ver weg. Door de verrekijker genieten we van deze enorme beesten. De pinguins blijven grappig. Na de lunch gaan we walvissen spotten, op een open zodiac. Het is echt geweldig, er zijn heel veel walvissen, moeders met jongen die een hele show opvoeren. Geweldig, jammer dat we nu even geen foto´s kunnen meesturen. Dus jullie moeten wachten tot we thuis zijn. Al met al een geweldige dag. Maandag gaan we naar de grootste pinguinkolonie in Patagonie, bij Punto Tombo. We hebben echt nog nooit zoveel pinguins bij elkaar gezien. De schatting is zo´n half miljoen. Nu zit de ene helft op het nest en de andere is op zoek naar voedsel dus ze zitten niet allmaal op de kant. Er zijn veel nesten met eieren en ook al jongen. Kleine donkergrijze bolletjes, die je bijna niet ziet onder moeders of papa´s vleugels. We kunnen er uren rondzwerven en honderden foto´s maken. Jullie houden ze tegoed van ons.
Vandaag is de lucht weer opgeklaard, gisteren was er weer een grote aswolk boven de stad, zodat de vliegtuigen niet konden vertrekken of landen. Morgen vliegen we naar het noorden, hopelijk is de lucht dan opgeklaard en wordt er weer gevlogen.
Onze laatste etappe is begonnen. In het noorden bij de Iguazu watervallen is de temperatuur zeer waarschijnlijk een stuk aangenamer. Kunnen we eindelijk de korte broek aan en wellicht zelf de zwembroek.
Tot gauw.

• 22 November 2011 - 06:08

Joke :

Geweldig, als die Happy Feets!
    Ik weet zeker dat jullie genieten,
    Groetjes,
    Joke

• 22 November 2011 - 07:26

Saskia En Aad:

hoi luitjes.
    geniet van de laatste etappe.
    en een beetje bij bruinen is een prettig iets.
    fijne dagen en iedereen de groetjes
    dikke xxx

• 22 November 2011 - 07:51

Koos En Anne:

Hebben jullie verslag van Sander doorgestuurd gekregen, was dus een kwestie van even doorlezen, maar we zijn weer bij. Reisverslagen lezen is een beetje meegenieten, nog even doorgaan! Veel plezier.

• 22 November 2011 - 20:59

Marga:

Wat een vol programma. Daar word je vast moe van. Maar goed ook, anders zou je vast niet kunnen slapen met zo'n hoofd vol avontuurlijke indrukken. Nou, de laatste dagen hopelijk beetje bruinen en natuurlijk ff chillu (hangouderen). Geniet er nog even van want voor je het weet zet je weer voet op de bodem van ons koude kikkerlandje. Groetjes.

• 23 November 2011 - 11:37

Jezusje:

Wat een beestenboel zeg en ondertussen wel klapkuiten. En geduld is een schone lucht (uh zaak). Nou veel plezier nog met de laatste etappe en dan nog maar wat mooie sexy foto's onder de waterval, Brrrrrrr. x x