Een tegenvaller, geen watervallen - Reisverslag uit Tigre, Argentinië van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu Een tegenvaller, geen watervallen - Reisverslag uit Tigre, Argentinië van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu

Een tegenvaller, geen watervallen

Door: marjan en frits

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Frits

24 November 2011 | Argentinië, Tigre

Hallo lieve mensen, hier zijn we weer.
Na een prettig verblijf in Puerto Madryn is het weer tijd om door te gaan naar onze laatste bestemming van deze reis.
We informeren bij de luchtvaartmaatschappij nog even of de vlucht naar BA wel doorgaat en op de goede tijd. De vlucht vertrekt met twee uur vertraging. We landen pas om een uur 's-nachts in BA. Gelukkig is de rit naar het hotel maar 20 minuten, we hebben de incheckkaarten al in gevuld zodat we snel naar bed kunnen. We hebben maar 2,5 uur slaaptijd, want om 5 uur worden we weer opgehaald voor de vlucht naar Igazu. Op het vliegveld aangekomen lezen we dat de vlucht verlaat is en pas om 11.00 uur vertrekt i.p.v. half 8. Als we dat geweten hadden waren we nog een poosje blijven liggen. Maar oke, je moet je vermaken, dus we ontbijten, drinken koffie, lopen wat rond, lossen een puzzeltje op. Om 10 uur mogen we naar de gate. Ook daar weer wachten, het is inmiddels ruim 11 uur geweest en er gebeurd ...niets.
De mensen (ook wij) worden een beetje ongeduldig. Er volgen wat mededelingen in het Spaans en in bijna onverstaanbaar Engels. We begrijpen dat de vlucht nogmaals verlaat is. Na 10 minuten krijgen we het bericht dat er niet geland kan worden in Igazu in verband met een aswolk, en de vlucht wordt voor vandaag gecancelled.Onze koffers worden weer uitgeladen en we kunnen ze ophalen in de aankomsthal.
Nou daar zit je dan met je goede gedrag. Een oplossing is zo snel niet gevonden. Aerolines neemt geen verantwoording en we moeten het maar uitzoeken. Ons eerste idee is om dit laatse stuk maar te laten voor wat het is en eerder naar huis te gaan. We nemen contact op met de reisagent en leggen het voor, echter is het geen optie, de ticket zijn niet om de boeken. We kunnen we wel een ander ticket kopen maar dat loopt in de papieren.
We weten niet of er de volgende dag een vlucht gaat, en zowel dan wordt de tijd daar wel erg kort. En of we dan terug kunnen vliegen naar BA is ook nog maar de vraag. Na een hoop heen en weer gebel met de reisagent kiezen we voor de optie in BA blijven maar dan wel buiten de stad. Ze vinden voor ons een gezellig hoteltje in de delta van BA. Het is hier heerlijk rustig. Niet helemaal wat we in gedachten hadden, maar beter dan 5 dagen in de bloedhete stad. We blijven hier 3 nachten en we worden goed verzorgd. De reis hier naar toe, per boot was een sensatie op zicht. Hier kunnen we niet veel meer doen dan luieren, lezen en een beetje internetten.
Zaterdag reizen we terug naar BA en blijven daar dan nog twee nachten. Maandagnacht vliegen we alweer terug.
Dit wordt waarschijnlijk ons laatste berichtje. Dinsdagmiddag zijn we weer thuis.
Groetjes, Marjan en Frits.

• 25 November 2011 - 12:39

Rob:

Zo maak je nog eens wat mee. Improviseren is gelukkig jullie dagelijks werk. Nog veel plezier.

RFK

• 25 November 2011 - 13:19

Kees En Margriet:

Wat een aswolk al niet kan veroorzaken.
    Daar hadden jullie van tevoren toch
    geen rekening mee gehouden?
    Maar je laatste bestemming alleen
    maar kunnen luieren, lezen, enz. is
    toch ook niet slecht na al dat heen
    en weer gereis in bus, vliegtuig, boot.
    We wensen jullie nog enkele fijne
    dagen en een behouden thuisreis.
    Groeten Kees en Margriet.

• 25 November 2011 - 15:35

Nel En Wim:

het is wel een reis om niet gauw te vergeten. uitgerust ben je toch wel van de laatste paar dagen maar dan wacht er voor Frits nog een mooie klus we hopen dat de reis naar huis rustiger verloopt Groetjes van Wim en Nel