Inmiddels op Beijing vliegveld - Reisverslag uit Xi'an, China van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu Inmiddels op Beijing vliegveld - Reisverslag uit Xi'an, China van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu

Inmiddels op Beijing vliegveld

Door: Marjan, Frits en Sander

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Frits

27 Juni 2013 | China, Xi'an

Hallo allemaal ,
Zoals beloofd de laatste perikelen van onze rondreis door Oezbekistan en China. We zitten op het moment op de luchthaven van Beijing te wachten op onze vlucht naar Moskou. We vliegen pas om 02.30 uur, dus we hebben nog even de tijd.
Gisteren nog naar het Terracotta leger geweest. Het was weer een belevenis voordat we daar aankwamen.
We besluiten om met de bus te gaan. Deze vertrekt vanaf het station. Eerst met de lokale bus naar het station. Voor 1 yuan pp stappen we voor het hotel op de stadsbus. Beetje laag, Sander kan net niet staan en krijgt een beetje last ban een kromme nek. Gelukkig duurt de rit maar een kwartiertje. Bij het busstation is het druk, voorstander de bus gevonden hebben worden we aangesproken door een voormalige gids, die ons voor 300 yuan wel heen en weer wil rijden naar het Leger. Na wat heen en weer gepraat, ok een auto met airco is toch wel comfortabeler dan een warme bus.
Hij regelt ook nog kaartjes voor een Tang show voor vanavond. Wordt het toch nog een leuke afsluiting van ons verblijf in Xian.
Vanmorgen nog ontbijt gedaan bij de "ontbijt Chinees" en onze laatste uurtjes doorgebracht met slenteren door de moslim wijk. Nog wat souveniertjes gekocht en wat gegeten.
Het zit er op. Het zal wennen zijn als we terug zijn in Nederland en we ons weer aan moeten passen.
Het is een vreemd idee dat we morgen om deze tijd weer in Brielle zullen zijn. Hier is het bijna 40 graden, vochtig en met allerlei geuren en veel mensen en verkeer. Morgen niet meer bij een straattentje ontbijten, geen noedels of een Chinees biertje. Niet meer onbelemmerd een boertje laten, smakken en slurpen en met mes en vork eten.
Maar na vier fantastische weken is het mooi geweest en we komen terug met veel prachtige herinneringen.

• 27 Juni 2013 - 16:55

Peter:

Hoi Chinezen,
    Wens jullie een voorspoedige reis. Bedankt voor de mooie verhalen.
    Groetjes, Peter

• 28 Juni 2013 - 10:35

Nanny:

Hello friends, welcome back!!! Zo te lezen hebben jullie het echt weer waanzinnig gehad. Fijn om jullie weer te kunnen zien. Liefs Nanny

Verslag uit: China, Xi'an

In de voetsporen van Marco Polo

Hallo allemaal,
De visums zijn binnen, de laatste inkopen zijn gedaan en de koffers staan klaar om ingepakt te worden.
En natuurlijk het belangrijkste; alle batterijen van de foto en film camera's zijn opgeladen.
Nog twee nachtjes slapenen dan is het zover. We gaan beginnen aan ons derde China avontuur.
De zijde-route heeft altijd al tot de verbeelding gesproken, graag wilden we deze reis nog eens maken, samen met Sander.
Nu is de gehele zijde-route wat aan de lange kant om in 4 weken te doen, dus besloten we om maar een gedeelte te doen en ergens halverwege in te steken.
We starten in Oezbekistan. Een onvoorstelbare andere wereld. Geschiedenis en cultuur om elke hoek en achter elke zandduin.
Vrijdag vliegen we via Moskou naar Tashkent, de hoofdstad van Oezbekistan.
We trekken in twaalf dagen langs de highlights van Oezbekistan. Als je de boeken en de verhalen moet geloven is het als een sprookje uit duizend en een nacht. De tocht is een en al geschiedenis en cultuur. Oezbekistan is de grens tussen West en Oost, wat zou blijken uit de grote verscheidenheid in culturen.
Dat op zich is al een foto sessie waard.
We zullen jullie op de hoogte houden als we in de gelegenheid zijn. Het is waarschijnlijk dat we niet overal internet of wifi hebben.
Dus op zoek naar moskeeën, musea, bazaars, tenten en kamelen.