Tembe elephant park - Reisverslag uit Jozini, Zuid-Afrika van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu Tembe elephant park - Reisverslag uit Jozini, Zuid-Afrika van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu

Tembe elephant park

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Frits

17 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Jozini

Hallo lieve mensen, aangekomen in Tembe elephant park. De reis vanuit Swazialnd terug naar Zuid-Afrika ging prima. Onderweg is het prachtig. We waren na 14 jaar een beetje vergeten hoe mooi het hier is. Geen problemen bij de grens. Uit en in binnen het half uur, een record.
Tembe is prachtig. We komen net voor de lunch aan en kunnen direct mee met de middag game drive. We hebben de ruimte in de jeep. Het is bloedheet, dus we houden ons rustig, nog maar net onderweg spotten we al een olifant, hij wandelt direct langs de auto, je hoort hem schuren langs de auto. Dat is wel heel dichtbij. Wij vinden hem groot, maar volgens Carlos onze gids is dit een jong mannetje met hele kleine tandjes. Nou wij vinden hem zo dichtbij groot genoeg voor nu. Verder spotten veel nyala's, impala's (und andere wasseritieren) :-)
De rit is echt geweldig. In het moerasgebied steekt net een kudde olifanten over. Onder het genot van een biertje, volgen we hen een poosje.
Klein spul komen we nog wel tegen, een rots phyton en een luipaardschildpad, twee zelfs.
Het diner is ook hier prima.
Vandaag vroeg op, en dat op je verjaardag. Bedankt voor al jullie lieve felicitaties. De ochtend game drive is wat flauwtjes, niet veel te zien. Het meeste zit verborgen in de struiken of we vinden alleen sporen. Maar ja daar heb je niet zoveel aan. Carlos doet echt zijn best. Na drie en half uur toeren, staan de olifanten net buiten het kamp ons op te wachten. We schieten leuke plaatjes.
Ook vandaag is het bloedheet. De middag drive gaat voorspoedig, de ene olifant na de andere, maar goed het is dus ook een olifanten park toch.
De hitte gaat over in een ontzettende onweersbui als we bij het moeras staan om weer olifanten te spotten. Maar ook zij hebben er geen zin in met dit weer. We pakken ons in in witte poncho's om enigszins droog te blijven, dat lukt maar matig.
Het word tel weer droog maar de rit terug naar het kamp duurt even, zodat we ook nog kunnen genieten van een tweede bui. Al met al een hele ervaring in zo'n open wagen.
Morgen nog een ochtend drive en dan door naar Mkuze national park. Kijken wat daar nog te zien is.
Wij gaan nog een borrel drinken op mijn verjaardag en weten helaas niet wanneer we weer iets van ons kunnen laten horen.

• 18 Maart 2014 - 12:30

Teeus:

Wat laat maar gefeliciteerd. Het lijkt me leuk om je verjaardag in een zo mooi land te vieren. Geniet verder.
    Mocht je op jullie laatste dagen in een supermarkt komen, dan is een pakje billtong welkom

• 19 Maart 2014 - 11:35

Nel Rietdijk:

Hoi Marjan en Frits HG met je mooie Warme verj dag Breng. wat mee van dat weer geniet er maar van gr wim en Nel tot gauw

• 21 Maart 2014 - 21:25

Netty:

Heeeeee daar, wat heb jij een leuke verjaardag gehad Mar, goed geregeld! Misschien beetje jammer vd regen, maar dat mag de pret niet drukken, misschien ook wel even lekker met die hitte! Vandaag heeft het hier ook geregend (vrijdag 21 maart) sinds een week, dus je vijver is vast nog niet overgelopen :). Ik hoop dat jullie nog een geweldige tijd hebben. Veel plezier! Groetjes van ons en kus ook voor m'n fots! X