Via Fort Portal en Hoima - Reisverslag uit Ishasha, Oeganda van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu Via Fort Portal en Hoima - Reisverslag uit Ishasha, Oeganda van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu

Via Fort Portal en Hoima

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Frits

05 Maart 2016 | Oeganda, Ishasha

1-3 maart 2016
Zo lieve mensen hier zijn we weer.
Vandaag onderweg van Hoima naar Murchison Falls. De tussenliggende dagen waren voor het merendeel reisdagen. Het hotel in Kasese was niet erg gezellig. Maar in de ochtend gaan we na het ontbijt er op uit voor een wandeling in het Rwenzori gebergte . Na drie kwartier rijden bereiken we onze bestemming en werden aan onze gids Daniël voorgesteld.Hij geeft een korte uitleg en vraagt of we 7 of 5 uur willen lopen. We hadden zelf het idee dat een uur of 3 lang genoeg is, moet natuurlijk wel leuk blijven. Onderweg vertelt Daniël dat in 2013 hier na een hevige regen periode een modderstroom geladen met grote kiezels beneden in het dorp een aantal huizen zijn weggevaagd met 8 doden tot gevolg. De resten zijn nog steeds zichtbaar.
In de middag even naar de stad en de markt. Waar Nanny en ik allebei een jurk scoren. Zo'n markt blijft toch altijd leuk
De volgende ochtend onderweg naar Fort Portal. Waar we overnachten in Rewenzori Mountain View, bij Ineke en Maurice. We kunnen hier een beetje bij trekken. We lunchen in de stad bij en zijn net op tijd terug voordat een ontzettende onweersbui losbarst. Het komt echt met bakken naar beneden. We brengen de middag door met kaarten, voordat we aan een voortreffelijk diner aanschuiven. Wat een luxe.
's-Avonds op de veranda ook nog een potje gekaart en voor je het weet is het weerbedtijd.
De volgend ochtend na een heerlijk ontbijt met kaas en hagelslag onderweg naar Hoima. Ook dit is alleen een slaapplaats. Er is aardig wat bijgebouwd rond de oude lodge en er is inmiddels een zwembad. Even lekker poedelen en afkoelen. Ik doe even een dutje. Even bijtrekken van alle emoties.
Het is wel een vakantie met een zwart randje. Zowel voor ons als voor Nanny en Frans. Na het slechte nieuws over de gezondheid van onze vriendin Ada ontvingen we later op de dag via Sander de mededeling dat zijn jeugdvriend Teus is overleden. De gezamenlijke etentjes zullen in de toekomst nooit meer hetzelfde zijn. Inmiddels kregen we ook het bericht dat Franny is overleden. Franny was een van onze vele handjes als het om de Stichting gaat. Altijd bereid om te helpen als weer eens een actie op touw zette. We zullen haar missen.
Frans heeft de afgelopen dagen te horen gekregen dat twee van zijn collega's zijn overleden. Dus zijn we allemaal een beetje van slag.
De volgende ochtend reizen we af naar Murchison Falls. Waar we weer slapen in Fort Murchison.

Meer in het volgende verslag.

• 06 Maart 2016 - 12:53

John & Lenie:

Hoi vakantiegangers,
    Alle delen inmiddels ontvangen en uiteraard gelezen.....
    Gelezen dat alles volgens planning gaat en jullie al weer veel gezien hebben.
    Ook begrepen dat er soort van klaverjas competitie opgezet is........

Allen sterkte met het verwerken van al het slechte nieuws.

Groetjes van de Bu's