In Queen Elizabeth national park - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu In Queen Elizabeth national park - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu

In Queen Elizabeth national park

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Frits

02 Maart 2016 | Oeganda, Kampala

Hallo thuisfront, het heeft even geduurd maar hier weer even een berichtje vanuit een broeierig warm Oeganda. Aangekomen in Queen Elizabeth beginnen we de dag goed. Gerald krijgt een telefoontje en zet er direct de sokken in. Er is een luipaard gespot. Hij/zij ligt lui in een grote Euphorbia en kijkt ons recht aan. Onze dag kan niet meer stuk. Dat is een prachtig plaatje geworden.
Verderop staan een flink aantal auto's. Er zijn leeuwen gezien. Binnen de kortste keren staan er wel een stuk of tien auto's ronde plekken. We tellen er een stuk of zeven, niet allemaal even goed zichtbaar, maar ze zijn er wel.
In de middag gaan we varen op het Kazinga kanaal. Varen blijft altijd leuk. We zien weer van alles vele vogels , hippo's ,buffels ennnn olifanten. Super allemaal we genieten met volle teugen en schieten mooie plaatjes. Frans weet niet wat hij meemaakt,eindelijk zijn eerste olifanten van dichtbij. Moe maar voldaan rijden we terug. We nemen een biertje, dan douchen en terug voor het diner buiten met olielampen als lichtbron en een rustig brandend kampvuur. We geven onze bestelling voor het ontbijt door en spreken af dat we om half acht de volgende dag vertrekken voor de chimptrekking.
Dit is toch ook weer een belevenis.
ons ontbijtje vertrekken we voor de wandeling in de kloof om de chimpansees te spotten.Met nog 5 oosterburen beginnen we aan de trekking en dalen af naar beneden.Hier lopen we over een smal pad waar recent wat olifanten hebben gelopen en diepe afdrukken en stronthopen hebben achtergelaten . Dit vereist handigheid in het ontwijken hiervan en opletten voor uitglijders. Nadat we een bruggetje zijn overgestoken horen we een chimp roepen. Onze gids gaat er op uit voor onderzoek en vindt er eentje zittend op de grond. Met ze allen gaan we al klimmend door stekelbosjes en afgronden op weg naar boven. Na 10 minuten arriveren we ter plekke met enkele doornen en schrammen rijker en een chimp op ca. 7m. Achter een bosje half verscholen zit hij of zij dan. In een poging om dichterbij te komen verlaat hij ons, jammer maar helaas. We zakken af en op de weg terug spotten we nog wat hippo's in de rivier en zijn na 2.15 uur lopen weer boven.Terug naar de lodge eten en de rest van de dag uitrusten, want het is warm en benauwd. Alleen zitten kost al genoeg energie.
's-Avonds weer een heerlijk diner en de laatste Amarula, voordat we morgen naar Isasha vertrekken.

• 02 Maart 2016 - 19:41

Koos En Henny:

Weer zat avonturen...en als afsluiting van de dag een Amarula....

• 02 Maart 2016 - 19:46

Koos En Henny:

Proost

• 03 Maart 2016 - 07:38

Willem Rikken:

Wij genieten van jullie foto's en verhalen en kunnen ons er natuurlijk alles bij voorstellen.
    Hier is het niet zo benauwd zal ik maar zeggen. veel maartse buien enzo.
    Maar Afrika zonder Amarula lijkt mij toch ook een bevroeving..
    veel plezier nog.

• 03 Maart 2016 - 20:40

Jezusje:

Klinkt weer mooi en spannend allemaal.
    Met een beetje rusten, eten en een biertje erbij komen jullie de tijd wel door zo te horen.
    XX