Apies kijken - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu Apies kijken - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu

Apies kijken

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Frits

13 Oktober 2009 | Oeganda, Kampala

Hallo luitjes, jullie zullen het niet geloven, maar midden in de jungle kunnen we uiteindelijk weer eens internetten. We hebben naturlijk wel aan julie gedacht, maar kunnen nu ook weer even onze avonturen met jullie delen. We hebben heel veel gewandeld. Twee maal hebben we een chimpansee trekking gedaan. Eenmaal in de regen en een maal tijdens een warme middag. Het was indrukwekkend, de groten komen wel heel dichtbij en wat kunnen ze een lawaai maken, ze gillen en schreeuwen en maken een hoop bombarie. Private Lodge Kibale was geweldig. Leuke huisjes en een heerlijk terras waar we na de trekking bij kunnen komen van de inspanningen. De wijn is hier ook redelijk al gaat de voorkeur bij deze temperaturen uit naar een lekker koel biertje. De weg naar Bwindi was een vershrikking, allemaal kuilen en soms heel modderig. Gisteren was de grote dag. Op zoek naar de gorilla's. Beetje nerveus, net alsof je op schoolreisje gaat. De groep die wij gaan bezoeken bestaat uit 18 dieren, waarvan een heel grote zilverrug. We heben geluk de goep zit op niet meer dan een uur lopen vanafd de start. Gelukkig hoeven we onze rugzakken niet zelf te dragen, want het is toch een behoorlijke klim. Het laatste gedeelte mogen we alleen ons fototoestel meenemen. De zilverrug licht heerlijk te rusten om hem heen spelen de kleintjes en de vrouwtjes liggen en lopen wat rond en houden de kleintjes in de gaten, Geweldig dat we hier bij mogen ijn. Een van de vrouwtjes komt aanlopen en gaat voor de zilverrug zitten, en je zult het niet geloven , ze paren. Dit is wel een heel aparte belevenis. Na 10 minuten houdt hij het voorgezien en vertrekt de groep om te gaan eten. Wij blijven wat verbaasd achter. Op de terugweg lunch in de jungle en dan weer een uurtje terug in de auto. Vandaag door het dorp gewandeld en het ziekenhuis bezocht. Indrukwekkend wat de mensen hier doen met weinig middelen. Morgen vertrekken we naar Lake Bunyoni waar we een rustdag hebben. Leuk om al jullie reacties te lezen. Hopelijk tot gauw. Groetjes Frits en Marjan.

• 13 Oktober 2009 - 13:42

Koos En Henny:

Het moet niet gekker worden zeg.....midden in de jungle....internetten!
    fijn dat jullie er zo van genieten. en die rustdag is vast nodig!!! wij volgen jullie hoor, zoals je wel ziet...echt leuk zo!!

• 13 Oktober 2009 - 14:51

Kees En Margriet:

We vinden het leuk om mee
    te lezen hoe jullie
    genieten en wat jullie allemaal
    te zien krijgen in de jungle. Nog goede dagen en we zullen graag de foto's
    zien van al dat moois.

• 13 Oktober 2009 - 16:55

Francina:

Haha, dat jullie na zoveel jaren huwelijk nog sexuele voorlichting krijgen!!! Ik heb nog wel een tip: Niet weglopen na de daad en zeker niet na 10 minuten.....

Alle gekheid op een stokje, het is wel een belevenis zèg, geweldig allemaal. We hopen dat jullie nog veel genieten.

• 13 Oktober 2009 - 19:22

John & Lenie:

Geweldig wat jullie aan levende have (lees apies..)gezien hebben.
    Verder, zie de reacties van Koos en Henny en van Francina, kunnen we het helemaal mee eens zijn......
    Zijn net als de anderen heel nieuwsgierig naar de foto's en de film.
    Nog veel vakantieplezier en
    geniet't.

• 14 Oktober 2009 - 18:47

Marga:

Als ik het goed uitgerekend heb zijn jullie dan rond dit tijdstip bekomen van jullie bezoek aan de gorilla's, want dit is het einde van jullie rustdag. Heb je af en toe ook nodig, denk ik, na al die inspannende wandelingen maar vooral ook die overweldigende ervaringen. Misschien werden jullie geïnspireerd door de zilverruggen - dan weet ik wel wat jullie op je rustdag gedaan hebben - haha. Nog veel plezier!

• 14 Oktober 2009 - 21:27

Willem En Trudy:

Dank voor dit smaakvolle verslag. Wij zijn nu natuurlijk ontiegeluk benieuwd naar het film- en fotomateriaal. Fijne voortzetting luitjes en knuffel van ons 2tjes.