In Etosha - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu In Etosha - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu

In Etosha

Door: marjan en frits

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Frits

20 April 2011 | Namibië, Windhoek

Hallo allemaal, al weer even geleden maar het valt niet mee om hier een internetcafe te vinden.
De laatste keer waren we halverwege en onderweg naar Etosha. Inmiddels hebben we dat alweer achter de rug. De wegen zijn slecht, af en toe lijkt het de Dakar ralley wel. Veel modder, stof en grote gaten in de weg. Ook in Etosha is het groen. De zoutpan staat vol met water en dieren zijn moeilijk te spotten omdat de bomen groen en het gras hoog is. Je moet de dieren echt spotten langs het pad. Verschillende wegen zijn afgesloten in verband met het hoge water. Echter ons bikkel van een auto sleept ons er wel door. De afgelopen dagen hebben we wat wild betreft best geluk gehad. Ook hier hebben we een cheetah gezien, die stak zo maar de weg over. Ook een luipaard kruiste ons pad. Maar toen was het een beetje druk op het pad, helaas maar een glimp van gezien. Tot twee keer toe zien we leeuwen, maar die zijn alleen te spotten met de verrekijker. Verder zijn er enorme kuddes zebra's en springbokken, giraffen en gnoes. De olifanten zijn wat schaars deze keer. We spotten er wel twee van de 2500. De meesten zitten in het noorden van het park. De mensen zijn vriendelijk en behulpzaam. Dat was ook nodig, want na de lekke band hebben we nu een kapotte verenpakket aan de achteras. De bovenste bladveer is afgebroken en er is op dit moment geen nieuwe voorradig in dit land. Want gisteren is er eenzelfde auto met dit euvel al voorzien van een nieuwe, dus de voorraad is op. Ze proberen nu de oude te lassen om die dan te gebruiken voor de onze. Op dit moment zitten we in Thsumeb en moeten we afwachten hoe lang het gaat duren. Ach het is hier best een gezellig stadje, dus we vermaken ons wel.
Het weer valt een beetje tegen, het regent elke dag wel. Soms veel, soms minder. Gelukkig is het niet koud. Het is de bedoeling dat we van hier naar het zuiden gaan,via Otavi en Waterbergplateau terug naar Windhoek. Afhankelijk van hoe het hier loopt met de bladveer.
We houden jullie op de hoogte. Over een kleine week zijn we al weer terug.
Groetjes, Mar en Frits.
Voor allen die jarig zijn geweest of nog worden, Van harte gefeliciteerd, we denken wel aan jullie hoor.

• 20 April 2011 - 11:31

Vd Enige Echte Rob:

Nou Marjan en Frits,
    Wij hebben deze week in NL gevierd dat de ANWB Wegenwacht 50 jaar bestond en Mercedes maakt reklame dat de garage's in NL 2x per dag worden voorzien van reserveonderdelen. Maar dit is zeker teveel gevraagd daar in het zuiden van Afrika.
    Veel plezier en gezond weer terug.

• 20 April 2011 - 11:34

Suus:

He reizigers!

Nou, back to basic. Ik ben benieuwd naar de foto's.

Hier taart en heel veel lol, we missen je, Mar.

groetjes en liefs,
    Suus

• 20 April 2011 - 19:15

Joke & Piet :

Pech, het valt toch niet mee om Dakar te rijden met het huurmateriaal, als de lasser zijn werk doet komt het allemaal goed, en ls jullie maar genieten!
    Groetjes uit zonnig en warm Rockanje.

• 22 April 2011 - 11:17

Jezusje:

Nou het is wel een enerverende reis zeg en een beetje jammer van de regen,maar aan de andere kant misschien ook niet want als het niet koud is, is het beter dan alleen hele erge hitte. En ach het is dan gewoon niet anders. Hopelijk lukt het met de reparaties en daarna dan een probleemloze vervolg reis. Wij gaan de 29ste een weekje met de sleurhut naar de Belgische Ardennen dus voorzichig nog en tot bels.