Weer thuis - Reisverslag uit Brielle, Nederland van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Brielle, Nederland van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Door: marjan en frits

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Frits

26 April 2011 | Nederland, Brielle

Hallo lieve mensen, vanochtend zijn we weer veilig geland op Schiphol. En wat een pracht ook hier. Je verwacht niet dat als je 1 april weggaat en alle bomen nog kaal zijn er ruim drie weken later een spectaculair groen Nederland is. De bollenvelden zijn prachtig vanuit de lucht. Dus ook hier genieten van het mooie weer.
Onze laatste dagen zijn heerlijk geweest. Nadat onze bladveer keurig gerepareerd was, zijn we naar de eerste de beste camping in de buurt gereden, want het is al bijna donker. Jammer genoeg ligt deze aan de (snel)weg en ook nog langs het spoor. Je ziet wel 10 dagen spoorlijn maar geen trein en uitgerekend vannacht komen er twee treinen langsrijden.
De volgende dag vertrekken we met strak blauwe hemel richting Waterbergplateau. Nou dachten we dat we de ergste wegen wel gehad hadden, maar nu moeten we ook nog door een flinke plas water. Geen idee hoe diep, dus doe je wat je geleerd hebt. Na wat aandringen van mijn kant gaat Frits het water in om te zien of we er door kunnen. Net onder de knie, dus dat moet lukken. Voorzichtig stuur ik de wagen het water in, ik vind het best stoer. Plotseling komt er een of andere idioot met een rotgang het water in rijden en komt bijna vast te zitten. Ook hier hebje dus gekken op de weg. We komen droog aan op de camping en het is hier echt geweldig mooi. Het avondlicht schijnt op de rode top van het waterbergplateau. Oogverblindend. Ondanks dat het ook hier de afgelopen weken heel veel heeft geregend, hebben bij twee prachtige dagen, vol zon. We klimmen via een modderig pad naar de rand van het plateau, je hebt hier vandaan een prachtig uitzicht over de vallei. Een middagje zwembad is ook lekker hoor. De laatste dag vroeg op voor een game-drive op het plateau. Ook nu weer prachtige vergezichten. Helaas zien we van de hier rond lopende dieren alleen maar een glimp.
De laatste kilometers naar Windhoek zijn ook de slechtste, voor het eerst moeten we de auto in de 4x4 zetten, omdat we ons vast rijden in een grote modderplas. Tot je enkels in de blubber is ook een ervaring hoor. Je voelt je wel een hele avonturier op deze manier. De auto is echt een kanjer.
Helaas het zit er weer op. Binnenkort komen de foto's op het web, dan wordt het verhaal nog leuker.
Groetjes Mar en Frits.

• 26 April 2011 - 18:07

Theo:

Nu alweer thuis. De tijs is gevlogen. Mooie verhalen om nog vaak van na te genieten. En nu weer wennen aan het prachtige weer in Nederland. Tot snel, Theo

• 26 April 2011 - 19:18

Saskia En Aad:

he luitjes welkom thuis,
    geniet van het mooie weer en het prachtige groen en wat een verhalen weer geweldig.

dikke x van ons

• 26 April 2011 - 21:57

Nel Rietdijk:

na even geen mail te hebben gehad komt nu alles door we hopen dat je veel hebt genoten nu nog even verder gaan met het mooie weer hier ik hoop je van de week nog even te bellen want wij gaan a.s.vrijdag voor een weekje weg te gaan

• 27 April 2011 - 06:21

Francina:

Gauw weer eens een afspraak maken voor een live verslag!

• 27 April 2011 - 17:07

Marga:

Hoi vriendinnetje en vriendje,
    Goed om te lezen dat jullie weer veilig thuis zijn. Met opnieuw een rugzak vol ervaringen en mooie herinneringen. En daar doe je het tenslotte voor. En als je dan ook nog in de warmte en lentepracht thuis komt, dan is het leven zo slecht nog niet. We spreken elkaar snel. Kus.

• 27 April 2011 - 17:08

Marga: