Terug aan de kust - Reisverslag uit Monemvasía, Griekenland van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu Terug aan de kust - Reisverslag uit Monemvasía, Griekenland van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu

Terug aan de kust

Door: marjan en frits

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Frits

12 Mei 2012 | Griekenland, Monemvasía

Hoi lieve mansen, Het heeft even geduurd. Maar na wat problemen met de laptop hebben we nu weer contact.
Olympia ligt inmiddels ver achter ons. In eerste instantie heel veel stenen. Maar als je geinteresseerd bent in de Griekse mythologie en de verhalen kent, is het leuk om te zien, Gelukkig was het die dag niet te warm en konden we op ons gemak rondlopen. Het is onvoorstelbaar wat ze 3 eeuwen voor Christus konden maken. De 10de is de Olympische vlam ontstoken. De dag dat wij er waren (de 8ste), was de generale repetitie. Leuk om te zien. De ontsteking zelf hebben we helaas gemist. Woensdag door naar de kust naar Eleonas. De weg er naar toe is prachtig. Olijfboomgaarden. zover je kan kijken. Een dorp met een lief kerkje, maar zonder kerktoren. De kerkklokken hingen in een boom, met een laddertje eronder. We nemen er de tijd voor. In Eleonas slapen we in een voormalig kloooster, daar heb je er hier genoeg van.
Donderdag, koffie gedronken op het strand en dan door naar Istmhia, bij het kanaal van Korintie. We nemen de kustweg werkelijk adembenemende panorama's. In bijna elke bocht wil je wel stoppen om te kijken of het nog mooier kan. We kwamen laat aan in een prachtig hotel, heel rustig totdat er een bus chinezen arriveerden, toen was het gedaan met de rust. Er was zelfs een saxofonist bij. Ach ze hadden wel veel plezier. De volgende ochtend waren ze ook al vroeg in het zwembad. dus wij waren ook vroeg wakker. Het indrukwekkende kanaal bekeken. Het heeft ongeveer 2500 jaar geduurd voordat iemand het heeft afgemaakt. Hierna gelijk door naar Tolo. Een heerlijk plaatsje met een hotel aan, bijna in het water. Heerlijk rustig daar. Helaas weinig zon. Heel vriendelijke mensen. En heel prettige kamers. Er ws ook een hele nederlands schoolklas op studiereis, maar ze gedroegen zich keurig.
Vrijdag op naar Sparta. Nou, wat kan je daar over vertellen. Sparta is een wat trieste stad, vol grafiti schilderijen. Nergens zijn we nog zoveel grafiti tegen gekomen, alles is volgespote. Veel actie tegen Europa en de G7 conferentie. Ook het weer werkt niet mee een enorme onweersbui en we kunnen de auto niet zo snel kwijt in de buurt van het hotel. Het hotel is zo, zo. Aan de doorgaande weg, dus lekker rumoerig. Dan maar een karafje wijn, maar ach, daar zat een hele grote mot in, die er volgens de ober echt niet inzat toen hij deze inschonk. De volgende ochtend vroeg uit de veren om een bezoek te brengen aan het dorp Mystras. Een groot openlucht museum. Indrukwekkende byzanathijnse bouwwerken. We vermaken ons er de hele morgen. We lopen ons de blaren. Nu dus in Monemvassia. Opgesloten in een hotel op een rots, alleen via een smalle brug bereikbaar en waar je maar moeilijk af kan, zonder auto.Helaas moeten we de auto hier ongeveer 1 kilometer vandaan parkeren, en dat is sjouwen. We gaan zien of we ons hier twee dagen kunnen vermaken. Via een reisagent er achter gekomem dat we inderdaad om 8 uur bij de veerboot moeten zijn maandag. De dame in het hotel begreep echt niet wat we wilden. ze is of dom of spreekt heel slecht Engels?? Ach we komen er wel.
Als we op Kythira aan gekomen zijn krijgen jullie wel weer een berichtje van ons en zullen we wat foto's downloaden.
Veel liefs, Marjan en Frits.

• 13 Mei 2012 - 16:06

Nanny En Peter:

We zijn ontzettend blij, dat jullie ook wat zon naar ons toegestuurd hebben. Vandaag was een heerlijke dag hier.
    Verder zijn we in afwachting van een reactie van Great Lakes. Zo komt de volgende vakantie voor jullie ook met rasse schreden nader.
    Geniet van de mooie dingen, maar rust vooral lekker uit de komende week.
    Tot horens, Nanny en Peter

• 15 Mei 2012 - 10:33

Jezusje:

Nou hier is her ook nog steeds wisselvallig weer, dus als jullie deze kant opkomen neem dan het zonnetje maar mee. Krijg er nu toch wel een beetje genoeg van van dat f*ck weer.
    Zo te lezen hebben jullie al weer aardig wat gezien, wel leuk om op deze manier rond te gaan. Zie je toch weer meer en onmoet veeel verschillende mensen aardige, leuke, herrieschoppers en domme of onwetende. XXXX