Op Khytira - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu Op Khytira - Reisverslag uit Athene, Griekenland van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu

Op Khytira

Door: marjan en frits

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Frits

15 Mei 2012 | Griekenland, Athene

Hallo lieve mensen hier zijn we weer. Inmiddels veilig aangekomen op Kythira. De twee nachten in Monemvasia waren gezellig. Je hebt het idee dat je in een soort Madurodam leeft. Alles is klein en heel dicht bij. Restaurant aan de overkant van de straat, die 1,5 meter breed is. Het wemelt hier van de katten. 's-Avonds zitten er in het restaurand wel een stuk of 7 om je tafel, de ober jaagt ze weg met een stok, maar wat overbleef na het eten, smeet hij gewoon over de muur op straat, scheelt wel een hoop afval in de vuilnisbak. Totaal lopen er in dit minidorp ongeveer 45 katten rond en ze hebben allemaal honger. Helaas staat ook de klokkentoren bijna op ons balkon. Zaterdag niets gehoord (ach hij zal wel niet werken?) Maar zondagmorgen om 7.15 zaten we rechtop in bed. Hij doet het wel. Ach dan heb je nog een heel lange dag voor je. Heerlijk ontbijt gedaan en de stadsmuur beklommen om een mooi uitzicht over de stad te krijgen. Naar de overzijde gewandeld en daar gelunched, allemaal heel relaxed. Maandagmorgen nog vroeger op, we moeten de veerboot van 08.00 uur halen in Neapoli. Dit is toch nog een uur rijden en we moeten ongeveer een uur van te voren aanwezig zijn. De overtocht verloopt voorspoedig het is goed weer en we genieten ervan. Met een kopje koffie in het zonnetje, heerlijk.
Kythira, de eerste indruk, geweldig, een grote gele golf. Het is voorjaar en alles staat prachtig in bloei. Het appartement is geweldig. We hebben prachtig uitzicht op de baai van Kapsali. 's-Morgens zon op het balkon, dus dat kan bijna niet beter. Nu in het voorjaar is het hier prachtig, een nadeel is echter dat het seizoen nog niet begonnen is. Er zijn maar een paar restaurants open (2), de enige supermarkt in het dorp is alleen open tussen 10 en 12 en brood hebben ze niet. Maar we zijn inventief. Frits haalt heerlijke broodjes in het volgende dorp. Vandaag zijn we naar de oostkant van het eiland gegaan om de stormachtige wind te ontlopen. Vannacht is er een noordwester bijna storm opgekomen(5 Bf), je waait uit je naaitje. Onderweg is er genoeg moois te zien, elk dorpje heeft wel een of twee kerken, allerlei bouwstijlen komen voorbij. Het landschap is heel afwisselend en vooral bergachtig. Wij dachten in eerste instantie aan heuvels, maar het zijn echte bergen, met heel veel haarspeldbochten. Jammer genoeg is de temperatuur aan het zakken. Komende dagen wordt het niet warmer dan een graad of 20. We doen het ermee, want bij jullie is het pas echt pet.
Wij vermaken ons prima op dit prachtige eiland. We tobben wat af en we mogen nog drie dagen blijven, wat een heerlijkheid.
Jullie horen weer snel van ons.

• 16 Mei 2012 - 06:33

Van Willem En Trudy:

Ja jullie tobben echt wat af!
    Hier in Holland is het vandaag gelukkig maar 11 graden of zo, dus hoeven we ook niet op een zonnig terrasje van ons ontbijt te genieten...brrr....
    Fijn dat jullie het naar je zin hebben. geniet er nog maar lekker van

• 16 Mei 2012 - 17:48

Marga:

Wow, wat prachtig dat geel op Kythira. Ik zie trouwens op de foto's meer mooie dingen -ja Frits jij bent óók mooi :-) - meer, dan ik dacht. Geniet er nog maar van. Ik ben nog steeds aan het bekomen van de schok van 23 in Spanje naar hier 11 graden en maar matig zon. Nou tobberds, zie jullie gauw!