Goed aangekomen - Reisverslag uit Archaía Olympía, Griekenland van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu Goed aangekomen - Reisverslag uit Archaía Olympía, Griekenland van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu

Goed aangekomen

Door: marjan en frits

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Frits

07 Mei 2012 | Griekenland, Archaía Olympía

Hallo allemaal, na een frisse start vanmorgen om 02.00 uur, ja ja, kwamen we ons eerste uitdaging van deze dag al tegen op Schiphol. We konden niet op P3 parkeren. Daar mag je inmiddels alleen parkeren als je vooraf gereserveerd hebt. Wij werden verwezen naar P4, dat is ongeveer nog drie km. verder. Ok keren, naar P4, creditcard in de gleuf, maar helaas, geen contact. Nog maar een keer en nog een keer. Op gespuugd en toen ging het goed. Waarschijnlijk ook last van een ochtendhumeur.
Gelukkig verliep de vlucht voorspoedig. Alles keurig op tijd en via Volos om 11.45 geland op Kalamata. Prachtig weer, strak blauwe luchten, dat beloofd wat. De meneer van de auto was niet op zijn plek, maar we hebben hem toch gevonden. Leuk autootje, een KIA. Eerst even tanken en dan op weg. We nemen niet direct de route naar Olympia, maar rijden de hele kustweg langs. Prachtige uitzichten komen we onderweg tegen. Kilometers lang hele oude olijfbomen. Prachtig. Tegen de bergen liggen plukken witte huisjes met rode daken. Steeds houden we de zee aan onze linkerkant. Regelmatig hebben we zicht opprachtige stranden. We lunchen in Koroni, helemaal op de zuidpunt van de Peloponnosos. Terug naar boven via de westkust. Om 18.30 komen we aan in het hotel, prachtig gelegen boven op een heuvel met uitzicht op Olympia. Eerst even wat drinken, lekker douchen en dan eten. Tenminste dat was de bedoeling. Echter het reisgezelschap dat bij ons in het hotel verblijft is twee dames kwijt??. Er wordt een zoekactie op touw gezet. Wij hebben een auto, en wrodt er gevraagd of we mee willen helpen zoeken. Frits comes to the rescue. Na twee uren zijn de dames nog niet boven water, en heeft iemand het idee om de politie in te schakelen. Goed plan. Ze worden gevonden. Om half 10 kunnen we eindelijk aan het diner. Ach het is gelukkig goed afgelopen voor de dames. In het donker in een vreemd land waar je de taal niet spreekt, daar wordt je niet blij van.
Morgen gaan we de ruines van het olympisch stadion bekijken en dan verder naar de noordoostkust, naar Diakofto. Jullie horen weer van ons.

• 07 Mei 2012 - 20:29

Nanny En Peter:

Hallo luitjes,
    Gelukkig is het met jullie nooit saai...! Geniet lekker van de vakantie en we blijven jullie volgen.
    Groetjes, Nanny en Peter

• 07 Mei 2012 - 20:36

Sander:

Dit beloofd een bijzondere vakantie te worden als ik jullie verslag van de eerste dag lees. Maar wees voorzchtig met het redden van vreemde dames, Frits.

Prettige dagen.

• 07 Mei 2012 - 20:54

John & Lenie:

Leuk begin zo vroeg in de morgen, goed dat we het weten over P3 en P4.
    Mooi dat jullie mooi weer hebben, hier is het nog steeds koud. Blonde dames????
    Veel plezier verder en kijk uit voor die koperen ploert............
    groetjes,
    John&Lenie

• 07 Mei 2012 - 21:27

Willem&trudy:

Jullie hadden dus aardig de "P" in op jullie eerste vakantiedag. Hopelijk verloopt de rest van de vakantie zonder al teveel hindernissen. Veel pleziergewenst..

• 08 Mei 2012 - 03:35

John:

Denk al waar zit die Bo nou weer? Zitten ze in Griekenland ... do not mention the Euro! Veel plezier!

• 08 Mei 2012 - 07:46

Theo En Francina:

Prettige vakantie!

• 08 Mei 2012 - 08:02

Inge:

Hey Marjan en Frits,

Leuk om dit verslag te lezen zeg!
    Ik wens jullie nog hele mooie dagen toe en hoop dat alles goed verloopt!

Liefs Inge

• 08 Mei 2012 - 13:24

Jezusje:

Nou een goed begin is het halve werk.
    Wij zijn ondertussen ook weer helemaal in de running. Op de terug reis wel 3 uur vertraging gehad, er was een ongeluk gebeurt bij Hannover, dus eraf en dan maar binnendoor toeren. Prachtige velden met koolzaad goed weer en gelukkig genoeg eten en drinken meegekregen van Bozena. Dus we konden onderweg lunchen en dineren. veel plezier XXX