De laatste dag - Reisverslag uit Kalamata, Griekenland van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu De laatste dag - Reisverslag uit Kalamata, Griekenland van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu

De laatste dag

Door: marjan en frits

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Frits

20 Mei 2012 | Griekenland, Kalamata

Kalimera, ja we spreken al een aardig mondje Grieks. Gisteren zijn we na een rustige overtocht en een prachtige rit langs de kust aangekomen in Kalamata, onze laatste stop voordat we weer naar huis vliegen. Kythira is werkelijk prachtig, genoeg te bekijken,je hoeft je geen moment te vervelen. We hebben watervallen gezien en bergen beklommen. Heel veel kerken/kerkjes gefotografeerd. We wilden ook wel af en toe een museum bezoeken, maar we konden het of niet vinden of het was gesloten. Dat is in deze tijd wel jammer, er is nog niet veel open. Mensen zijn nog volop aan het opbouwen voor het seizoen. Daarnaast doet de recessie ook geen goed. Heel veel kleine ondernemers kunnen het niet bolwerken. Al helemaal niet op de kleinere eilanden, de toeristen blijven weg en is er dus geen geld om te investeren. Heel jammer. De mensen die we ontmoet hebben doen echt hun best om het je naar de zin te maken. Het weer heeft niet optimaal meegewerkt, we hebben op het eiland drie dagen een fikse noordwester storm gehad. Op het strand liggen was er niet bij. Windkrachr 5/6 is niet fijn. Gelukkig waren er voldoende andere dingen te doen.
Kalamata is na Kythira wel druk voor ons gevoel. Het hotel is prima. ligt aan het strand en heeft een zwembad. Maar ja, wij hebben iets met zwembaden. Ook dit zwembad is gesloten. Dus hebben we besloten om er vandaag een stranddag van te maken. Eerst heerlijk koffie gedronken en mensen gekeken op het terras en toen een poosje de zon in. Wat kan een mens daarvan genieten. In de loop van de middag ging het jammer genoeg ook hier flink waaien. Dus nu maar een drankje in de bar en een berichtje naar het thuisfront. Morgen om 12.45 plaatselijk tijd vliegen we terug naar Amsterdam. Vanavond nog even genieten van een ouzo-tje en een echte griekse maaltijd. Dinsdag weer normaal aan de gang en op naar sportschool om de kilootjes er weer af te trainen. Dat heb je van al dat lekkere eten en drinken.
Foto's volgen.