Onze laatste overnachtingen - Reisverslag uit Bergville, Zuid-Afrika van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu Onze laatste overnachtingen - Reisverslag uit Bergville, Zuid-Afrika van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu

Onze laatste overnachtingen

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Frits

25 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Bergville

Hoi lieve mensen, we zijn inmiddels aangekomen op onze laatste bestemming, Montusi Mountain Lodge bij Bergville.
In Saint Lucia hebben we het erg naar ons zin gehad. Het verblijf bij Colin en zijn vrouw was heel gezellig. Saint Lucia is in al die bijna 15 jaar niet veel veranderd. We hebben Monica bezocht, wij herkenden haar direct, ze was weinig veranderd, ach ja wel 15 jaar ouder, maar wij dus ook. Ze herkenden wel onze gezichten maar de namen niet direct. Onder het genot van een biertje en een wijntje hebben we herinneringen opgehaald. We hebben e- mail adressen uitgewisseld en nog en fotootje gemaakt.
's-Avonds heerlijk vis gegeten bij Ocean Basket, met een flesje wijn. Wat is het leven toch verschrikkuluk. Het blijft tobben.
De volgend dag naar het strand, het stormt lekker, dus een beetje zonnebaden is er niet bij, we worden compleet gezandstraald. En lopen met de wind mee over het strand en terug via het dorp. We nestelen ons een paar uurtjes bij het zwembad en worden om 4 uur opgehaald voor een boottochtje over het meer. Helaas zijn er weinig vogels, door de storm kunnen ze hier niet vissen en zijn ze vertrokken naar elders. Wel veel nijlpaarden en een krokodil met een aap in zijn bek. Het was of een heel snelle krokodil of een langzame aap. Zelfs de ranger had dit nog nooit gezien.
Ook de volgende dag in Umdloti stormt net nog flink, zodat ook hier van een betje bijbruinen niet veel komt, het zwembad brengt wel uitkomst. Ik heb mijn tweede boek uit. Een record. Met dank aan Martine, de boeken van inspecteur Rebus zijn heel spannend.
Vandaag Na het ontbijt al redelijk vroeg vertrokken naar Bergville. Het is toch en dikke 300 kilometer. Het is warm, dus toch maar een eentje de airco aan. Op de grote weg is het niet fijn rijden met de ramen open. We volgen de N2 richting Durban en nemen dan de N3 richting Harrismith. Het is druk maar We schieten in eerste instantie goed op. Dan zien we op een matrixbord, ja ook hier gaat de vooruitgang gewoon door, dat er verderop een ongeluk is gebeurd maar dat de rechterrijstrook open is. We wagen het erop, gelukkig is het oponthoud van korte duur. Een 50-tal kilometers verder is het weer raak, een vrachtwagen heeft zijn complete lading verloren die nu over de weg verspreid ligt, gelukkig zijn ze al aan het opruimen en kunnen we er heel voorzichtig langs rijden. Daarna rijdt het lekker door en komen we toch nog redelijk op tijd aan Montusi Mountain Lodge aan. Wat is het hier lekker rustig, zeker na drie dagen gebulder van de zee.
Ons chalet kijkt uit over een zacht glooiend landschap met op de achtergrond de imposante Drakensbergen. We kunnen hier actief bezig zijn, maar dat gaan we morgen eens bekijken.

• 25 Maart 2014 - 20:27

Marga:

Jongens, wat scheuren de dagen toch om. Maar toch weer onvergetelijk veel gezien en beleefd. Geniet er nog een poosje van, voordat je het weet ben je weer onderweg naar ons kleine kikkerlandje waar je alleen die dieren in een dierentuin kunt zien. xxx Mar

• 26 Maart 2014 - 04:06

Teus:

Bedankt

• 26 Maart 2014 - 11:52

Pien:

Wat heerlijk om jullie reisverslagen te lezen. Klinkt allemaal fantastisch en ook avontuurlijk met bv. die olifanten op je lip! Groeten van Pien

• 26 Maart 2014 - 15:08

Sander Van 't Verlaat:

Geniet van jullie laatste dagen in Zuid Afrika. Hoewel niet zo warm als bij jullie, voorspellen ze een mooi weekeinde. Zie jullie zaterdag.

Groeten,

Sander

• 27 Maart 2014 - 10:33

Jezusje:

tjong jonge tis omgevlogen. Over 2 dagen al weer thuis.
    Geniet nog even en goede reis terug XX

• 31 Maart 2014 - 09:27

Nanny:

Tsja, je zou kunnen denken dat vogels spotten toch altijd mogelijk is. Zeker als ik er bij ben....:)
    Dan zijn ze er waarschijnlijk om mij er van te overtuigen dat het echt geweldig is!
    Groetjes, Nanny