Terug naar huis, helaas - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu Terug naar huis, helaas - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu

Terug naar huis, helaas

Door: marjan en frits

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Frits

26 November 2010 | Oeganda, Jinja

Hallo luitjes,
we zijn bezig aan onze laatste dagen. We hebben een bezoek gebracht aan de ouders vanonze gids Gerald. Die leven in een klein huisje op een stukje grond. Zonder electriciteit en zonder water uit de kraan. Wat kippen, een geit, een koe en twee varkens. Daar moeten ze het meedoen. Vor oegandese begrippen zijn deze mensen stokoud, 63 en 72. Onvoorstelbaar. We worden ontvangen als de koningin en haar gevolg. We krijgen als cadeau een kip mee. Ze had hem voor ons willen bereiden maar ze wist niet wanneer we zouden ariveren, dus krijgen we hem zo mee. Zit je dus een paar honderd kilometer met een kip onder je stoel. In Soroti hebben we ook nog een school bezocht, deze zag er iets beter uit dan onze school in Chitwe, maar het is toch allemaal behelpen. 1075 leerlingen en 9 lokalen. Dus het grootste gedeelte van de lessen wordt buiten gegeven onder een boom. We zijn op dit moment in Jinja waar we even bijkomen van onze indrukken van de afgelopen weken. Vanmiddag vertrekken we richting Kampala, waar we nog kennismaken met Grace, de vrouw van Gerald en de kinderen. Vannacht om half een vertrekt ons vliegtuid richting LOnden en dan morgen ochtend door naar Amsterdam. Zodra we thuis zijn zenden we jullie nog wel een berichtje met het laatste nieuws.Ook zullen we er dan nog een paar foto's bijplakken. Eerlijk gezegd zitten we niet echt te wachten op het weer dat ons te wachten staat. maar ja het zit er weer op hier.
Groeten en tot gauw.Marjan en Frits

• 26 November 2010 - 07:43

Francina:

Als je dat zo leest van die oude mensen dan schaam je je bijna over het feit dat wij ons hier in Nederland zo druk maken over ons pensioen. (Of in mijn geval op dit moment dat ik geen goede kleur foundation kan vinden)

• 26 November 2010 - 09:04

Marga:

Ik schoot spontaan in de lach bij het beeld van een tokkende kip die je vergezelt tijdens je reis. Tja, je zegt ook geen nee. Daar kunnen wij nog wat van leren: als je zo weinig hebt en toch nog heel gastvrij en kadootjes geven. Zeker in de komende maand waarin alles overvloedig is in ons landje. Ennuh, jammer voor jullie maar ik vind het fijn dat mijn vriendje en vriendinnetje weer naar huis komen..... Goeie reis.

• 26 November 2010 - 11:53

John:

Welkom thuis in het koude kikkerland

• 26 November 2010 - 15:36

Jezusje:

En wat is er nou met die kip gebeurd?
    In je koffer? Weggegeven of opgevreten?

• 28 November 2010 - 18:52

Jany:

welkom thuis het zal wel koud zijn als je uit het vliegtuig stapt maar thuis wacht een warm bed! groetjes