Terug in de bewoonde wereld - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu Terug in de bewoonde wereld - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu

Terug in de bewoonde wereld

Door: marjan en frits

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Frits

21 November 2010 | Oeganda, Soroti

Hallo luitjes, we zijn weer terug in de bewoonde wereld. De reis naar Kidepo park was een zware tocht maar het allemaal waard. Het verblijf was geweldig en we hebben van alles gezien.
In eerste instantie leek het onderkomen niet zoveel, klein en donker en een badkamer waar je ook niet van ging juichen.Maar ach, het personeel is vriendelijk en het uitzicht niet te evenaren. En daar gaat het om. Het eten dat we meegenomen hebben is in goede handen. De jongens weten er telkens weer iets goeds van te maken. De eerste game drive gelijk al raak, olifanten en nog eens olifanten, heel veel buffels.Onze ranger is Bernard, hij werkt hier al een poosje en weet de plekken wel te vinden. De volgende ochtend een wandeling, vanaf het kamp, dus dat viel mee. Heel veel dieren hebben we niet gezien, maar zo'n wandeling op zich is al spannend. In de middag weer een game drive. We moeten wel wat zoeken naar het wild maar het is er allemaal. Hartebeesten, rooibokken, waterbokken en als toetje, je zult het niet geloven, een cheeta. Dit gebeurt maar zelden. De volgende dag een bezoek aan de heet waterbronnen. helaas geen wild tegengekomen op wat struisvogels na. Onder een boom koffie gedronken en op de terugweg. In de middag spotten we toch mooi een leeuwin die in het gras ligt uit te hijgen.
S-avonds weer heerlijk gegeten. Al raakt de voorraad nu wat op. We vinden ook nog een leeuw boven op een rots. Het is net een scene uit de Lion King. De voorlaatste middag bezoeen we nog een dorp, waar we allervriendelijkst ontvangen worden. We dansen ook gezellig mee en maken prachtige foto's van de mensen daar. Op weg naar het kamp kopen we nog een kip voor het avondmaal. Deze gaat levend in de achtetrbak. Nanny vind het maar niets. Hij smaakt prima.
Vaandag aangekomen in Soroti, waar we de ouders van Gerald gaan bezoeken. Eerst nog even boodzchappen doen in de supermarkt en dan naar het dorp waar ze wonen.
We zijn aan onze laatste week bezig. Nog naar de watervallen en naar Jinja. Hopen jullie vanaf daar weer iets te berichten.

• 21 November 2010 - 15:37

Jezusje:

Nou zo beleef je nog eens wat. En als je zoveel doet en meemaakt dan vliegt de tijd zeker wel. Tot gauw XX

• 21 November 2010 - 20:53

Theo En Francina:

We verheugen ons al op jullie foto's en film.

Nog veel plezier de laatste week.

• 21 November 2010 - 23:18

Willem En Trudy:

Geweldig weer zo'n mooi verhaal van jullie te horen. Zijn heel benieuwd naar jullie foto's enzo. Een fijne laatste week nog toegewenst. En tot ziens.
    Een smakkkert van ons...

• 22 November 2010 - 21:01

John En Lenie:

Hoi alllemaal,
    Mooie verhalen , zijn benieuwd naar de "sappige"details.
    Geniet er nog van deze laatste dagen van jullie vakantie. Reken er op dat het hier op vrijdag behoorlijk koud zal zijn, er is ook sneeuw voorspeld.
    (ter herinnering sneuw is dat witte goedje dat meestal in de winter uit de lucht komt vallen.....)