Terug naar de kust - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu Terug naar de kust - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu

Terug naar de kust

Door: marjan en frits

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Frits

10 November 2010 | Oeganda, Kampala

vervolg.
De terugreis er een om niet te vergeten. Het waait verschrikkelijk en de golven zijn wel twee meter hoog. De speedboot komt er nauwlijks doorheen. We doen er twee keer zolang over als op de heenweg en zijn werkelijk zeiknat als we weer op het vaste land staan.

Dinsdag naar de school. Om tien uur arriveren we en worden opgewacht door de hoofdmeester. Na een kort gesprek laathij ons zien dat er inderdaad electriciteit is aangelgd voor het geld dat we daar achtergelaten hebben. Hoewel het geld niet genoeg was om overal aan te leggen. Aansluitend krijgen we een rondleiding over het schoolterrein. Er zijn al een aantal nieuwere gebouwen, die momenteel gebruikt woden als slaapzalen. De rest van de gebouwen is in een vreselijke staat, we hebben ons dit vorig jaar niet zo gerealiseerd. Vooral de keuken is helemaal niets, deze zal dan ook afgebroken moeten worden. Vervolgens krijgen we een heel programma voorgeschoteld, eerst een toespraak van het schoolhoofd, van de districtsafgevaardige en van ons, Peter doet het woord. Daarna wordt er gezongen en gedanst en gedichten worden voorgedragen. Het hele hoofdbestuur en alle belangrijke mensen van de commitee zijn aanwezig. Het is een geweldige ochtend. Aansluitend gaan we alle opgepompte ballen uitdelen. De shirts, de pennen, potloden alles krijgt een goede bestemming. Vooraf al in overlg met de Gerald en de hoofdmeester een verdeling gemaakt per klas. De ontvangst is werkelijk geweldig geweest. Aan de andere kant zijn we wel een beetje triest als je ziet wat hier nog allemaal moet gebeuren. Na beraad besluten we om de bouw van een nieuwe keuken ons volgende project te maken. We hebben inmiddels een begroting binnen en gaan eens kijken wat we hier mee gaan doen. We laten het eerst nog maar op ons inwerken.

Momenteel gearriveerd in Queen Elizabeth, waar we even ons gemak nemen na een paar hectische dagen.
Jullie horen snel weer van ons.

Groetjes, Mar en Frits

• 10 November 2010 - 17:44

Theo En Francina:

Wat een belevenissen. Willen jullie in het vervolg geen enge dingen meer doen?

• 10 November 2010 - 18:34

Sander:

Leuk juliie verslag van de chimps. Wat ik niet begrijp of dit nu wilde apen zijn of is het een soort apenpark. maar dat hoor ik wel als jullie terug zijn. Hier weinig nieuws, morgen donderdag gaat het stormen en hard regenen.

Ik vroeg mij af wanneer jullie nu terugkomen. Joke en ik willen nl laatste weekdeinde november naar de PAN in Amsterdam. Dit is een beurs van (moderne) kunst.

Ik hoor het wel.

Veel pl,ezier en groetejes,