Leeuwen gespot - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu Leeuwen gespot - Reisverslag uit Fort Portal, Oeganda van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu

Leeuwen gespot

Door: marjan en frits

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Frits

12 November 2010 | Oeganda, Fort Portal

Hallo lieve mensen, nooit gedacht dat we zo veel keer achter elkaar konden internetten. We zijn nu in Fortal Portal aangeland, dit is een van de laatste plaatsen voor we de bush ingaan dus het contact zal wel wat minder worden. Het zal zeker een week duren.
Queen Elizabeth Park was geweldig. Voordat we het park in gaan komen we al een kudde olifanten tegen. In het park te veel om op te noemen, voornamelijk impala's, waterbokken, wrattenzwijnen en wat apen. En nog meer olifanten. Een hele kudde met veel kleintjes in alle soorten en maten, geweldig om te zien. In het lange gras liggen ook nog drie leeuwen verborgen. het is dat er een auto stond anders hadden we ze nooit gezien. Maar toch ze zijn er. Het eten in Simba Camp is eenvoudig maar goed, en de porties nog beter. We kunnen het meeste niet op. Donderdag voor het ontbijt een gamedrive. Ook nu weer veel olifanten en buffelsen later ook weer leeuwen, deze waren iets beter te zien dan die van gisteren. Om tien uur terug en toen pas ontbijt, dat is afzien. De rest van de dag lekker geluierd, het eerste boek is al uit. Vandaag aangekomen in Fort Portal, echt weer een prachtig hotel, Mountain of the Moon. Zo luxe hebben we het nog niet gehad. Even boodschappen gedaan op de markt voor ons verblijf in Kidopo, daar is nl. geen voorraad, je moet het zelf meenemen. Aardappels, uien, peen, kool, als gaat mee boovenop de auto. Echt lachen.
Morgan verder naar Hoima. Dat wordt een reisdag. daarna verder naar Gulu en dan de rimboe in. Jullie horen weer van ons.
Groetjes, Mar en Frits.

• 12 November 2010 - 13:53

Nel En Wim:

Hoi Marjan en Frits.
    Wens je veel succes met
    je tocht door de rimboe
    ik weet wat het is 14 dagen op rijst water en een klontje boter.Maar de belevenis die vergeet je nooit.Fijne tocht toegewenst van.
    Nel en Wim.

• 18 November 2010 - 15:50

Jezusje:

Nou erg vervelend allemaal en dan die temperatuur vreselijk (grom)
    Milou is gelukkig (voor mij) ook weer terug van haar verre, regenachtige, koude maar leuke Cambridge-reis. Veel plezier nog. XX