Goed aangekomen - Reisverslag uit Brielle, Nederland van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu Goed aangekomen - Reisverslag uit Brielle, Nederland van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu

Goed aangekomen

Door: Marjan en Frits

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Frits

22 September 2012 | Nederland, Brielle

Hallo allemaal, even een berichtje uit een warm Oeganda. We zijn goed aangekomen, vlucht en rit naar het hotel verliepen voorspoedig. Gerald heeft ons weer opgehaald en het weerzien was geweldig. Het voelde toch weer als thuiskomen.
We hebben overnacht in het Executive Airport Hotel. Wij hebben bij het woord Executive toch een andere voorstelling. Maar de bedden waren goed. Ondanks dat een slechte nacht, mijn telefoon was van slag. Elk half uur kwam het laatste sms binne. Op een gegeven moment het ding maar uitgezet. Met als gevolg dat we ons vanmorgen verslapen hebben
Om 8 uur schrikken we wakker van het geklop op de deur. Gerald is inmiddels al gearriveerd, en zit aan de koffie en gebakken eieren. Wij volgen zijn voorbeeld.
We stouwen alle koffers weer in de auto en vertrekken naar Kampala. Het is al druk onderweg. We frissen ons op en gaan dan naar het winkelcentrum. Eerst geld pinnen, wel handig als je nog boodschappen moet doen. Dan naar de boekwinkel, helaas kunnen we het niet eens worden over de prijs van 80 Engelse woordenboeken. We gaan dus nog even verder kijken.
We lunchen ook in het winkelcentrum, dit is echt een belevenis. Hoewel Nanny ons al wat voorbereid had, schrik je je toch rot als er ineens zes man met menukaarten op je afstormen. Het is een eetplein, waar een aantal fastfood restaurants zitten. Het maakt niet uit wat je bij wie bestelt. Maar dat is wel even wennen.
Nanny en ik gaan boodschappen doen in de supermarkt. Als aanvulling op de meegenomen zuurkool en worst, kopen we nog spek en melk om puree te maken. Nog wat kaakjes en cola voor de komende dagen.
Vervolgens naar de markt om een en ander in slaan voor het avond eten. Wij kopen aardappels, ananas en bananen. Op de weg naar het huis van Gerald kopen we ook nog houtskool.
We moeten koken op twee houtskool vuurtjes. Het wordt een logistieke uitdaging om alles op dezelfde tijd gaar te krijgen. Het lijkt allemaal goed te lukken. Het hele gezin en de pastoor, opa en een toevallige gast eten er goed van. Het was een belevenis.
We zitten nu op het terras van hotel Dolphins aan een wijntje, een beetje bij te komen van een hectische dag. We zijn hier pas 24 uur, maar het lijkt al drie dagen.
Morgen om acht staat Gerald voor de deur. We vertrekken dan naar Kitwe.
Tot gauw.

• 22 September 2012 - 23:00

Nanno:

Een goed begin is het halve werk. Succes met jullie logistieke operatie ;-)

Gr. N@nno

• 23 September 2012 - 09:59

Theo En Francina:

Heel veel succes en heel veel plezier. groeten van Theo en Francina

• 23 September 2012 - 11:39

Johan 7 Suzette:

Zo, jullie zitten er gelijk goed in. En dat was 24 uur?
    Had die mobiel ook thuisgelaten, ze doen daar ook zonder.
    Die boekenwinkels zijn niet echt heel erg meewerkend, he. Nanny had laatst ook problemen daar. Dus nu naar Kitwe. Een reis vol belevenissen...leuk om te lezen. Hier herfst.
    Huh, nog even over tijgers die in bomen lezen en zo: in Duitsland wilde ook een man 1 zijn met een tijger. Dat heeft ie geweten want meneer de tijger kwam hem begroeten. De wens van de man is toch in vervulling gegaan, terwijl de dierenverzorgers hen met een brandweerspuit uit elkaar probeerde te halen. Man heeft tandjes in zijn lijf als aandenken. Het bleek geen zelfmoordactie te zijn, geen bewuste althans.

Kun je beter naar Oeganda gaan, daar zitten ze hoog in de boom !! ;-)

Groetjes uit Delft,
    J&S

• 23 September 2012 - 12:08

Fam Rietdijk:

Hallo luitjes Het is sneller gegaan Ik wilde nog bellen maar ja hoe ouder hoe drukker zo waren de eerste dagen voor julli ook heftig je zal zien het is zo weer om ik wens alle een hele fijne tijd toe lekker genieten van je werk daar groetjes wim en nel tot gauw .

• 24 September 2012 - 09:31

Inge Meijerman:

Lieve Frits en Marjan,

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen! Ik wens jullie weer een mooi verblijf en goede reis toe in Oeganda!!
    XX Inge

• 24 September 2012 - 13:12

Marina Van Der Laan:

Hoi Frits & Marjan,
    Fijn om te lezen dat jullie goed aangekomen zijn. Heel veel plezier! Wij zijn inmiddels weer terug van Karpathos, dus wij hebben genoeg met elkaar te delen straks!
    Groetjes
    Marina

• 24 September 2012 - 16:14

Jezusje:

Dat wordt een lange vakantie dan als elke 24 uur op 3 dagen lijkt. Het was zeker wel een gesjouw met al die koffers? Nou het is momenteel hier storm kracht 6, ofzo dus sommige mensen zullen wel erg onrustig zijn :) Heel veel succes en goede reis verder.

• 24 September 2012 - 19:20

Marga:

Hé rakkers, altijd weer leuk om jullie capriolen te kunnen volgen. Moet nog altijd denken aan die kip die je kado kreeg :-) Zuurkool met worst in een warm land? Da's meer voor het weer hier! Storm en Herfst. Veel plezier nog!
    xoxo Marga