Gearriveerd in Oeganda - Reisverslag uit Gent, België van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu Gearriveerd in Oeganda - Reisverslag uit Gent, België van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu

Gearriveerd in Oeganda

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Frits

25 Februari 2016 | België, Gent

Lieve mensen,
Het heeft even geduurd maar dan nu toch even een samenvatting van onze eerste week in Oeganda. Al de tijd geen mogelijkheid tot internet dus ok geen berichtjes.
We vertrekken keurig op tijd vanaf het Maarland en een klein uurtje later zijn we op Schiphol. De nieuwe A4 rijdt goed door.
Ingecheckt zijn we al, en de koffers, 8 stuks, zijn we snel kwijt. Op naar de koffie. Het is erg rommelig in de anders zo gezellige vertrekhal. We moeten echt op zoek naar de koffie en een broodje.
We vertrekken een half uurtje later dan gepland. Maar gedurende de reis halen we dat weer in. Het vliegtuig is niet vol, 85 mensen maar, dus de bemanning heeft alle aandacht voor ons.
Boven zuid-Soedan en het noorden van Oeganda hangt een zware onweersbui. Het laatste uur is en beetje hobbelig, maar we landen veilig in Kigali en na een kleine drie kwartier hangen we weer in de lucht voor het laatste half uurtje naar Entebbe.
Tot onze grote verrassing staat Gerald ons op te wachten. Hij brengt ons naar het AirPort guesthouse en blijft daar ook zodat we morgenochtend direct weg kunnen.
We drinken nog wat en gaan dan naar bed. Het is dan half een Oegandese tijd. Twee uur later dan in Nederland.

De volgende dag onderweg naar Lake Mburo. Twee dagen om een beetje bij te komen. Het is heerlijk. Jammer dat het af en toe regent.
Ons hotel Eagles nest doet zijn naam eer aan. Het ligt net buiten het park op een heuvel. Met prachtig uitzicht. Echter eer we boven zijn ..... De weg is heel steil en heel slecht en het is ook steeds starder gaan regenen en waaien.
Door de storm is er geen stroom in de lodge, dus dineren we bij het licht van olielampen en kaarsen.
Onze huisjes liggen echt helemaal onderaan de rij. Goed voor de conditie. We hebben vanaf ons terras een prachtig uitzicht.
De volgende dag regent het ook nog in de ochtend. Eerst even een band checken in het dorp. De linkervoorband loopt langzaam leeg en zo kunnen we niet verder. Eerst maar de band wisselen en dan naar het park. Het blijft af en aan regenen. Dak open, dak dicht, ... Het blijft regenen en we besluiten koffie te gaan drinken in Mburo Lodge en te wachten tot het droog wordt.
Gelukkig klaart het op en kunnen we met een gerust hart naar het meer. Daar eerst lunchen voordat we gaan varen. We doden de tijd met een potje klaverjassen.
Het wordt hilarisch als we er achterkomen dat een van de mensen naast ons een Nederlander blijkt te zijn. En tijdens het kaarten hebben we ons niet ingehouden wat betreft woordkeuze.

• 25 Februari 2016 - 13:37

Joke Van Vijven:

dank voor jullie verslag,ik hoop wel dat het snel zonnig wordt. pas goed op elkaar nuffel Joke

• 25 Februari 2016 - 15:00

Francina:

Hallo,

Fijn te lezen dat de reis goed verliep. Ik begrijp dat je alle Nederlandse schuttingwoorden hebt gebruikt. Hahaha! Ik hoor jullie lachen. Geniet van de trip!

• 25 Februari 2016 - 17:55

John:

Hoi vakantiegangers,
    Jullie 1e verslag vandaag (25-2) ontvangen. Gezien dat het nogal vochtig is, als de temp. goed is, dwz "korte broeken weer" , dan valt het mi wel mee.
    Ben benieuwd nar welke woordjes jullie tijdens het kaarten gebruikt hebben, misschien leer ik daar nog van..................

Geniet 't verder.
    John & Lenie

• 01 Maart 2016 - 16:59

Jezusje:

't Is toch wel weer een hele reis, zeker met zoveel koffers en tassen.
    Fijn dat jullie eerst een beetje bij kunnen komen en kunnen acclimatiseren.
    Hetzelfde weer als hier maar dan een tikkie warmer denk ik zomaar.
    Geniet ervan en veel plezier.