In Phalaborwa 2 - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu In Phalaborwa 2 - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Marjan en Frits - WaarBenJij.nu

In Phalaborwa 2

Door: Marjanfrits

Blijf op de hoogte en volg Marjan en Frits

02 Maart 2020 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Ik kan het niet goed inschatten, maar voor zover ik kan zien is het tweede gedeelte van de tekst van gisteren weggevallen.
Na upgrade komt nog........

met uitzicht op het zwembad. Het is wel druk in het restaurant omdat er deze avond ook twee bussen met Nederlanders en Belgen zijn.
De volgende dag houden we een rustdag, even acclimatiseren, na twee korte nachten en een lange reisdag.
In de middag maken we nog, heel relaxed, een gamedrive met een ander Nederlands stel. Er is hier meer te zien dan we in eerste instantie dachten.
Het weer is wel omgeslagen. Inmiddels dreigt er regen en is het flink gaan waaien, de temperatuur is ook flink gedaald. We kunnen niet buiten zitten tijdens het diner.
Zaterdag dus vertrek naar Phalaborwa, Sunbird game lodge. Een redelijke simpele maar gezellige accommodatie vlak bij de ingang van Kruger.
We lunchen vlakbij de ingang en na het ophalen van onze wildcard rijden we nog even het park in. We maken maar een klein rondje maar spotten toch al ons eerste game.
Olifanten gespot, en zebra’s, impala’s en schildpadden. Je kan wel zien dat het veel geregend heeft, de eerste waterpool die we tegenkomen is ver buiten zijn oevers getreden, de uitkijkpost staat in het water. Helaas niets te spotten buiten een blauwe reiger, die we in Nederland ook genoeg zien.
We verlaten het park en gaan op zoek naar de Lodge, het bord hebben we al eerder gezien, maar het valt niet mee. Met behulp van “maps” komen we er wel. We worden hartelijk ontvangen door Dave en krijgen een eenvoudige maar schone kamer met uitzicht op de tuin. We kunnen ons hier voor de komende 9 dagen installeren.

• 02 Maart 2020 - 16:47

John & Lenie:

Hoi beiden,
    We gaan jullie volgen, zolang er beriggies komen. Nogmaals fijne vakantie, geniet ut.
    Qua weer missen jullie niets, het is hier (nog steeds) regenachtig en tamelijk fris.

Groetjes

• 02 Maart 2020 - 17:03

Frans:

Mocht er te weinig plaats zijn in een restaurant dan helpt het wel als je een keer in je elleboog niest en zegt dat je een beetje koorts hebt.....dat helpt hier inmiddels ook.

Veel mooie dagen gewenst in het park met mooi weer en veel vee!

• 03 Maart 2020 - 13:25

Netty:

Hela hola, er was inderdaad een stukkie :-P weggevallen, maar nu zijn we weer bij!

Njoy! X